Haber

Meyve parçaları kışın su içme konusunda farkındalık yaratıyor

Meyve modülleri kışın içme suyu farkındalığını artırıyor

Uzman Diyetisyen Burcu Akbeyaz: “Sade su içemiyorsanız içine elma ve armut dilimleri ekleyin.”

“Günde en az 2 litre su içmek yazın olduğu kadar kışın da önemli.”

“Siyah çay yerine bitki çayını tercih edin”

KAYSERİ – Acıbadem Kayseri Hastanesi Uzman Diyetisyen Burcu Akbeyaz, günde en az 2 litre su içmenin yazın olduğu kadar kışın da önemli olduğunu belirterek, “Kışın su içme isteği azalır ancak küçük elma, limon da eklenir. Suyumuzu renklendirmek ve tatlandırmak için armut dilimleri de su içme isteğimizi artırıyor.” söz konusu. Akbeyaz, klasik siyah çay yerine antioksidan bakımından zengin bitki çaylarının tüketilmesini de önerdi.

Acıbadem Kayseri Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Burcu Akbeyaz, kışın hastalıklardan korunmak için bağışıklık sisteminin güçlü tutulması ve mevsimine uygun besinler tüketilmesi gerektiğini belirterek, mevsime uygun beslenme önerileri verdi. Diyetisyen Akbeyaz, kış aylarında soğuk algınlığı ve gripten korunmak için meyve ve sebze tüketimini artırmak gerektiğini vurguluyor; kış meyveleri arasında elma, armut, nar, portakal, kivi, mandalina ve greyfurt; Brokoli, kabak, maydanoz, kereviz, lahana, pırasa gibi kış sebzelerinin yeterli ve istikrarlı bir şekilde tüketilmesi gerektiğini belirtti. Elmanın E ve C vitaminleri gibi antioksidan vitaminler ile bağışıklık sistemini güçlendirerek vücudun hastalıklara karşı direncini artırdığını, içerdiği lifler ve kabuğu sayesinde bağırsak hareketlerine oldukça faydalı olduğunu belirtti.

“Somon, sardalya ve hamsi yiyin”

Diyetisyen Akbeyaz, ıspanağın bağışıklık sistemi için en etkili vitaminler arasında yer alan A, B, C ve E vitaminlerini içerdiğini, demir açısından güçlü olduğunu ve enfeksiyonları önleyerek bağışıklığı güçlendirdiğinin altını çiziyor. “Bildiğimiz gibi havuç, A vitamininin öncüsü olan beta karoten içerir. Güçlü bir antioksidan kaynağıdır. Suyu veya normal” Rendelenmiş olarak tüketebiliriz. Maydanoz C vitamini açısından oldukça zengindir ve güçlü bir idrar söktürücüdür. Tabi ki kış aylarında en önemlisi olan ve unutulmaması gereken, antioksidan içeriği yüksek ve Omega 3 yağ asitleri açısından zengin olan somon, sardalya, hamsi gibi balıkların tüketimini artırmamız gerekiyor.” söz konusu.

Yaz aylarında olduğu gibi kış aylarında da su içmenin önemine değinen Akbeyaz, “Kuru ve soğuk havalar su içme isteğini azaltabilir ancak günde en az 2-2,5 litre su içmemiz gerekiyor. Renklendirici ve tatlandırıcı.” Meyveli suyumuz, su içme farkındalığımızın artmasını sağlıyor.Bunu küçük elmalarla da yapılabileceğini, “Suya limon ve armut dilimleri ekleyerek de yapabiliriz” dedi.

“Şerbetli tatlı yerine kabak tatlısını tercih edin”

Diyetisyen Akbeyaz, kış aylarında geceler uzadıkça hareketin azaldığını, evde geçirilen sürenin arttığını, abur cubur tüketiminin arttığını ve ciddi kilo alımı yaşandığına dikkat çekiyor. “Sürekli yemek yeme isteğimiz artıyor, özellikle basit karbonhidratlı tatlılar, hamur işleri gibi besinlere olan eğilimimiz artıyor. Tatlı Şerbetli tatlı yerine ayva, elma, armut, kabak tatlısı gibi mevsim meyveleri ile ihtiyacımızı karşılayabiliriz.

“Akşam yemeğinden sonra sıcak tarçın veya zencefilli süt tatlıya olan ihtiyacımızı bastıracak ve oldukça besleyici olacaktır” dedi.

Diyetisyen Akbeyaz, klasik siyah çay yerine bitki çayı tüketilmesini önererek; Ihlamur, kuşburnu, limonlu yeşil çay ve ahududu başta olmak üzere bitki çaylarının yüksek antioksidan içeriğine sahip olduğuna dikkat çekti. Diyetisyen Akbeyaz, narın kansere ve birçok solunum yolu hastalıklarına karşı koruyucu özelliği bulunduğunu belirterek, “Kışın en güzel meyvelerinden biri olan narın antioksidan içeriği oldukça yüksektir. Kabuğu kurutulduktan sonra bitki çayı olarak demlenerek tüketilir. Yediğimiz nar çok iyi bir antioksidan kaynağı sağlıyor.” .

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu